banner image
banner image banner image banner image banner image
08.01
2014
REGULAMENTUL PRIVIND MEDIEREA - C.I.C.
REGULAMENTUL PRIVIND MEDIEREA - C.I.C.

Bun venit, 2014!

Incepand de la 1 Ianuarie 2014, a intrat in vigoare noul Regulament privind Medierea al Camerei Internationale de Comert, inlocuind vechiul Regulament privind ADR (Metodele Amiabile de Solutionare a Disputelor) - in vigoare din 2001.

Regulamentul privind Medierea fost redactat de Comisia de Arbitraj si ADR si a rezulat din sinergia eforturilor Grupului de Lucru Consultativ privind Revizuirea Regulamentului ADR al Camerei Internationale de Comert, a Regulamentului privind Expertiza si a Regulamentului Consiliului privind Litigiile, ai caror membri includ practicieni si profesionisti din vaste domenii juridice si din diverse traditii culturale la nivel mondial.

Lansat in mod oficial la Paris luna trecuta - 4 Decembrie 2013, in cadrul Conferintei Internationale gazduite de Camera Internationala de Comert, la care „Sirbu, Croitoru & Asociatii” a fost singurul reprezentant din partea Romaniei, Regulamentul privind Medierea se va afla sub administrarea Centrului International privind ADR al Camerei Internationale de Comert, care inca din 2001 a supravegeheat peste 180 de litigii in concordanta cu vechiul Regulament privind ADR.

Centrul International privind ADR reprezinta singurul organism imputernicit cu administrarea procedurilor de mediere conform Regulamentului privind Medierea al Camerei Internationale de Comert, oferind astfel partilor beneficiul experientei, expertizei si profesionalismului liderului mondial in solutionarea litigiilor.

Cum functioneaza medierea potrivit Regulamentului de Mediere al Camerei Internationale de Comert?

Fiind o metoda flexibila de solutionare a disputelor, medierea se deruleaza intr-un cadru privat si in conditii de confidentialitate, prin intermediul procedurilor specifice in care mediatorul actioneaza ca fiind facilitatorul netru si impartial, ajutand partile in scopul ajungerii la o intelegere negociata a ligiului dintre ele.

In timpul medierii, mediatorul apeleaza la intrevederi cu partile si/sau reprezentantii/aparatorii acestora, sau la conferinte telefonice cu toate partile prezente, de asemenea putand propune intalniri sau convorbiri telefonice separate cu fiecare dintre partile litigiului.

De-a lungul procedurilor, partile pot schimba propuneri de solutii care pot conduce ulterior la o intelegere negociata. In functie de deciziile lor, propunerile pot fi facute in mod direct intre parti in dezbaterile comune sau prin intermediul mediatorului.

Regulamentul privind Medierea a fost lansat ca raspuns al numarului din ce in ce mai mare al cererilor privind abordarea holistica a metodelor de solutionare a disputelor, definind cadrul structurat si institutionalizat destinat sa asigure transparenta, eficienta si corectitudinea in procesul de solutionare a disputelor, permitand totodata partilor sa-si exercite liberul arbitru in privinta multor aspecte ale procedurii de mediere.

Elaborat de specialisti in solutionarea disputelor si profesionisti reprezentand domenii juridice vaste de traditie si cultura, Regulamentul furnizeaza cadrul modern pentru desfasurarea procedurilor, raspunzand nevoilor comertului international de astazi. Totodata, Regulamentul privind Medierea pastreaza acordul cu ethosul si caracteristicile esentiale ale solutionarii disputelor, fiind, in mod particular, adecvat utilizarii in orice parte a lumii, in procedurile de mediere, in orice limba, potrivit dispozitiilor legale specifice.

Regulamentul privind Medierea al Camerei Internationale de Comert reflecta practica moderna si stabileste parametri clari pentru desfasurarea procedurilor de mediere, in timp ce recunoaste si mentine nevoia de flexibilitate. Ca si Regulamentul privind ADR pe care il inlocuieste, Regulamentul privind Medierea poate fi utilizat si pentru desfasurarea altor proceduri similare avand drept scop o intelegere amiabila a disputei, ca de exemplu concilierea sau evaluarea neutra.

Partile care recurg la mediere, arbitraj, sau la ambele, sunt incurajate sa includa o clauza corespunzatoare de solutionare in acest sens, in contractele semnate de comun acord. In acest scop, Regulamentul privind Medierea anexeaza modele de astfel de clauze, alaturi de ghidul privind utilizarea clauzelor si adaptarii acestora in functie de nevoile si circumstantele particulare. Clauzele recomandate includ clauze de mai multe tipuri, prevazand si combinatia de tehnici cat si utilizarea unei singure tehnici.

Regulamentul privind Medierea al Camerei Internationale de Comert este insotit de: (i) o anexa revizuita asupra onorariilor si cheltuielilor, (ii) un set revizuit de clauze-tip si (iii) un document separat, complet nou, denumit „Note de orientare asupra medierii” document ce este destinat sa asigure partilor, mediatorilor si consilierilor in mediere, informatiile si sugestiile necesare despre modul in care pot beneficia de flexibilitatea medierii, in sensul organizarii procedurilor pornind de la nevoile partilor, istoricul legal si cultural al acestora, cat si de la particularitatile disputei.

In interesul utilizatorilor, Regulamentul privind Medierea a fost tradus in 8 limbi de circulatie internationala si poate fi downloadat de pe site-ul Camerei Internationale de Comert:


SHARE

PARTENERI

partner partner partner